معماری
سرخط خبرها
خانه / بررسی تأثیر انعطاف پذیری شناختی بر مقاومت در تغییر سازمانی تحت تأثیر رفتار شهروندی سازمانی

بررسی تأثیر انعطاف پذیری شناختی بر مقاومت در تغییر سازمانی تحت تأثیر رفتار شهروندی سازمانی

بررسی تأثیر انعطاف پذیری شناختی بر مقاومت در تغییر سازمانی تحت تأثیر رفتار شهروندی سازمانی

بررسی-تأثیر-انعطاف-پذیری-شناختی-بر-مقاومت-در-تغییر-سازمانی-تحت-تأثیر-رفتار-شهروندی-سازمانی

تحقیق حاضر با عنوان بررسی تأثیر انعطاف پذیری شناختی بر مقاومت در تغییر سازمانی تحت تأثیر رفتار شهروندی سازمانی در شرکت گاز استان تهراناز سری تحقیق های رشته مدیریت
میباشد. این تحقیق در175صفحه با فرمت Word
(قابل ویرایش)
در مقطع کارشناسی ارشد نگارش شده است و همچنین این تحقیق
آماده چاپ و پرینت جهت
استفاده دانشجویان می باشد.

===================================================================================

تمامی
فایل های سیستم، توسط کاربران آن آپلود می شود. اگر در فایلی تخلفی مشاهده
کردید و یا مالک پروژه ای بودید که از وجود آن در سایت رضایت نداشتید با
ما تماس بگیرید، در اسرع وقت به گزارش شما رسیدگی می شود.
neginfile.ir@gmail.com                      
info@neginfile.ir
===================================================================================

قسمتهایی کوتاه از متن
چکیده:
از آنجا که افرادی که دارای انعطاف پذیر شناختی هستند قادر به تعیین راه برای انطباق با موقعیت های داده شده  از طریق فرآیند شناخت اجتماعی دارند، در نتیجه افرادی که می توانند در هر شرایط  راه های مختلف و جایگزین بیابند قابل انعطاف تر از کسانی هستند که تنها یک راه برای انعطاف پذیری می دانند. مقاومت در برابر تغيير را مي توان خويشتنداري نسبت به تغيير ناميد بطوريكه امكان دارد به منبع تضاد و تعارض در سازمان تبديل شود همچنین سازمانها با ، درجه ی بالایی از رفتار شهروندی سازمانی با غیبت کمتر کارکنان، خروج از خدمت  ، کمتر و رضایت و وفاداری بیشتر مواجه می شوند .هدف از اين تحقيق در واقع بررسي تأثیر انعطاف پذیری شناختی بر مقاومت در برابر تغییر سازمانی تحت تأثیر رفتار شهروندی سازمانی در شرکت گاز استان تهران   مي¬باشد . جامعه آماری این پژوهش  کارشناسان و مدیران ارشد و میانی شرکت گاز استان تهران می باشد . که تعداد آنها 375 نفر می باشد. حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران برای جوامع محدود 196 نفر است که به صورت تصادفی از بین جامعه آماری تحقیق انتخاب می گردند. از پرسشنامه را براي جمع آوري اطلاعات استفاده شده است. در اين پژوهش از تحليل عاملي تأئيدي و  تحليل مسير براي تحليل روابط بين سازه ها بهره برده شده است. نتایج تحقیق حاکی از آن است که بین بینش  و خود اندیشی و انعطاف پذیری شناختی؛ بین مقاومت عاطفی، مقاومت شناختی با مقاومت رفتاری؛ بین مقاومت عاطفی و مقاومت شناختی؛ بین انعطاف پذیری شناختی و مقاومت عاطفی، بین انعطاف پذیری شناختی و مقاومت شناختی، انعطاف پذیری شناختی و مقاومت رفتاری رابطه معنادار وجود دارد و همچنین رفتار شهروندی سازمانی بر این روابط تأثیر گذار می باشد.
کلمات کلیدی : انعطاف پذیر شناختی، مقاومت سازمانی، مقاومت عاطفی، مقاومت شناختی، رفتار شهروندی سازمانی
مقدمه
حدود500 سال قبل ازمیلاد مسیح ، هراکلیوس فیلسوف یونانی اظهار داشت: «هیچ کس بیش از یک بار نمی تواند در یک رودخانه جاری شنا کند». این نشان می دهد از دیر باز «تغییر» با چنین باریک بینی هایی مورد توجه بوده است. با این وجود آدمی ثبات را دوست دارد، زیرا در تغییر ترس از ناشناخته ها نهفته است. دکارت طبیعت را مادة بی روحی می دانست که کل آن را می توان با تحلیل اجزایش شناخت. (شناخت استقرایی) از نظر نیوتن طبیعت ماشین خوش رفتاری است که خداوند با قوانین معینی آن را به کار انداخته است که اگر، آن قوانین راپیدا کنیم، قادر خواهیم بود آن را تحت اختیار خود درآوریم. در این چارچوب، تغییرات، قابل پیش‌بینی، قابل محاسبه،قابل برنامه‌ریزی وپیشگیری بوده است. ( اعتباریان،1388)
چرخة دگرگوني امروزي، بي ترديد در گذشته سابقه نداشته است. امروزه دگرگوني سريع تر، غير معمول تر و اساسي تر از هر زمان ديگري در گذشته است. برخورد هاي تكنولوژيك و فشار هاي رقابتي و فرهنگي، گردابي را به وجود آورد ه اند كه هر سازماني را مي توانند در خود فرو برند. دگرگوني امروزي، داراي ويژگي هايي از قبيل تلاطم در بازار ها، تلاش سازمان ها و كسب و كار هاي مختلف در تعريف مجدد خود، تعيين مجدد فعاليت ها، شكل هاي  يك سازمان براي – جديد سازماني و منسوخ شدن تفكر مديريت سنتي است (چمپی،1387: 8) .
اين كه سازمان بتواند با وضعيتي كه شرح آن گذشت باقي بماند و زندگي كند ناچار به ايجاد تغيير و دگرگوني در خود است ولي دگرگوني در سازمان هرگز تحقق نمي يابد مگر اين كه صد ها يا هزاران نفر از افراد سازمان، علاقمند به همكاري باشند و تا حد امكان به فرآيند دگرگوني كمك كنند. كاركنان، مخصوصاً در صورتي كه از وضعيت موجود سازمان خود ناراضي باشند، حاضر به همكاري و از خود گذشتگي و ايثار نيستند مگر به اين اعتقاد برسند كه دگرگوني ها مفيدند. بدون ارتباطات معقول، مقبول و داراي اعتبار فراوان، هرگز نمي توان قلب هاي توده هاي كاركنان را تسخير كرد. همين امر ضرورت دگرگوني فرآيند هاي سازمان  را با عنايت به مسائل منابع انساني، بيشتر روشن مي كند (Hammer ,2013: 30)
فهرست مطالب
فصل اول:کلیات تحقیق    1
1-1مقدمه    3
1-2 بیان مساله تحقیق    3
1-3 اهمیت موضوع    5
1-4 اهداف تحقیق    5
1-5 چهارچوب نظری    6
1-6 مدل تحقیق    7
1-7 فرضیات یا سوالات تحقیق    7
1-8 تعاریف اصطلاحات و متغیرهای تحقیق    7
1-9 روش تحقیق    9
1-10جامعه تحقیق    9
1-11 قلمرو تحقیق    9
1-11-1 قلمرو مکانی    9
1-11-2   قلمرو زمانی    9
1-11-3  قلمرو موضوعی    9
1-12روش نمونه گیری و حجم نمونه    10
1-13روش و ابزار جمع آوری اطلاعات    10
1-14روش تجزیه وتحلیل    11
فصل دوم :ادبیات و پیشینه تحقیق    12
2-1- مقدمه    13
2-1بخش اول:انعطاف پذیری    14
2-1-1 انعطاف پذیري منابع انسانی    14
2-1-2 نئوری انعطاف پذیری شناختی راند جی. اسپیرو    16
2-1-3 دیدگاه روانشناسی شناختی    17
2-2 بخش دوم: مقاومت در برابر تغییر سازمانی    18
2-2-1 تعریف تغییر    18
2-2-2 تعاريف تحول در سازمان    18
2-2-3 مدیریت تغییر    19
2-2-4 تغییرات فردی    19
2-2-5- تعريف مقاومت در برابر تغيير    20
2-2-6 مقاومت در برابر تغيير افراد    20
2-2-7 مدیریت فرایند مقاومت در برابر تغییر    22
2-2-8 پنج گام تأثیر گذار بر مديريت تغییر    23
2-2-9 تغییرات سازمانی    25
2-2-10 – انواع تغییرات سازمانی    25
2-2-11- ضوابط تغيير برنامه ريزي شده:    26
2-2-12 مدلهاي تغيير و «مدل پویای تغییرات»    26
2-2-12-1 مدل هفت مرحله اي تغيير    29
2-2-12-2 مدل سيستمي تغيير    29
2-2-12-3 مدل عملکرد فردی و سازمانی بورک- لیتون    31
2-2-12-4 مدل پویای تغییرات    32
2-2-13- مراحل پذيرش تغيير در سازمان    35
2-2-14 موانع تغيير    35
2-2-15 عاملان تغيير و مقاومت در برابر تغيير    36
2-2-16 مشکلات عمده مدیریت تغییر    37
2-2-17 كاهش مقامت در برابر تغيير    37
2-2-18 نظریه های مختلف تاریخی در باره تغییر    38
2-2-18-1پارادایم نیوتنی    38
2-2-18-2 پارادایم آشوب    41

درباره ی admin

همچنین ببینید

بررسی تاثیر ارزش ویژه نام ونشان تجاری بررفتار خرید مصرف کنندگان مواد غذایی

بررسی تاثیر ارزش ویژه نام ونشان تجاری بررفتار خرید مصرف کنندگان مواد غذایی تحقیق حاضر …

قالب وردپرس